arena

Mega arena Gliwice

100,000 metrów kwadratowych przylegających do parku handlowego „Arena Gliwice” zostanie zaadaptowanych pod działalność biurową, handlową i rekreacyjną. Decyzję o waloryzacji terenów podjął ich właściciel, firma Carrefour Polska.

 

Park handlowy ”Arena Gliwice”

Park handlowy „Arena Gliwice” został otwarty w 2006 roku. Całkowita powierzchnia „Areny Gliwice” wynosi dzisiaj 42,000 metrów kwadratowych, przy czym powierzchnię handlową stanowi 36,000 metrów kwadratowych (z tego 13,5 tys. m2 przeznaczono pod budowę galerii handlowej). „Arena Gliwice” jest tradycyjnym centrum handlowym, jakie można dzisiaj spotkać w każdym dużym mieście. Na terenie galerii handlowej znajduje się 75 sklepów, a obok nich funkcjonują takie sklepy jak: hipermarket Carrefour, Leroy Merlin, Norauto, Decathlon oraz 3 restauracje. Dla wygody klientów park handlowy został wyposażony również w 1,300 miejsc parkingowych.

„Arena Gliwice” położona jest w bliskim sąsiedztwie rzeki Kłodnicy takich terenów mieszkaniowych jak: Osiedle Gwardii Ludowej, Osiedle Bursztynowe i planowane Osiedle Kryształowe. Obiekt sąsiaduje również z terenami zielonymi – Parkiem Szwajcaria i ogrodami działkowymi.

Park handlowy „Arena” zlokalizowany jest przy ulicy Jana Nowaka Jeziorańskiego (Droga Krajowa 88) i przy tej samej ulicy powstanie nowy, projektowany obecnie, kompleks budynków.

Arena Biznesu Gliwice”

Nowa inwestycja, o nazwie „Arena Biznesu Gliwice”, jest projektowana przez BDI Krakinwest i Carrefour Polska. Obecnie pozostaje w fazie projektów zakładających, że będzie ona stanowić funkcjonalną przestrzeń podzieloną na takie strefy jak: biura, usługi, sport i rekreacja oraz strefę nieuciążliwego przemysłu. Według Carrefour Polska, na chwilę obecną, listy intencyjne złożyło już pięciu inwestorów zainteresowanych zakupem działek. Zgonie z opracowaniem przestrzennym wykonanym przez pracownię architektoniczną do sprzedania jest 19 działek inwestycyjnych z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb inwestorów.

Teren inwestycji został podzielony na trzy podstawowe strefy:

- tereny biurowo usługowe, na których mogą powstać obiekty związane ze zdrowiem, edukacją, handlem, gastronomią, przedszkola, biblioteki i budynki biurowe,

- tereny przemysłowe, przeznaczone pod warsztaty, magazyny, spedycję i przemysł nieuciążliwy

- tereny sportowe, na których zlokalizowane zostaną centra fitness, sale gimnastyczne, hale sportowe, baseny, siłownie itp.

Oferowany teren inwestycyjny posiada pełną infrastrukturę techniczną, a także dostęp do instalacji wodociągowej, gazowej, sanitarnej, deszczowej i kabla SN.

Wstępne warianty zabudowań, na potrzeby inwestycji opracował Carrfour Polska wraz z firmą Krakinvest, jednakże projekt inwestycji przez cały czas pozostaje otwarty na potrzeby potencjalnych inwestorów. Oferowane działki można dowolnie łączyć i dzielić, co pozwala na zastosowanie różnych rozwiązań.

Przeznaczeniem podstawowym terenów są obiekty handlowo-usługowe wraz z towarzyszącą im zielenią, parkingami i składami. Dopuszcza się również budowę stacji paliw, obiektów biurowych i gastronomicznych, stacji obsługi, ogrodów działkowych i ciągów komunikacji wewnętrznej.

„Arena Biznesu Gliwice” stanowi projekt, którego głównym celem jest zapewnienie mieszkańcom Gliwic i pobliskich miejscowości dogodnych warunków handlowych i rekreacyjnych, usytuowanych w jednym, dobrze zorganizowanym miejscu.